תזונה ים תיכונית 22.06.2020

השפעת תזונה ים תיכונית על מיקרוביום המעי במבוגרים ועל בריאותם

החוקרים בדקו האם התערבות בת שנה של תזונה ים תיכונית יכולה לשנות את המיקרוביוטה של המעי ולהפחית במבוגרים את הנטייה לחלות

תזונה ים תיכונית. אילוסטרציה

הזדקנות מלווה בהידרדרות של תפקודים גופניים ודלקת, מה שתורם לרגישות גבוהה יותר למחלות. החוקרים הראו כי רגישות למחלות משתנה עם שינויים במיקרוביוטה המושפעים מתזונה. התזונה הים תיכונית נחשבת לבריאה. בפרויקט ה-NU-AGE, החוקרים בדקו האם התערבות של שנה עם תזונה ים תיכונית יכולה לשנות את המיקרוביוטה של המעי ולהפחית את הנטייה לחלות.

החוקרים אפיינו את המיקרוביוטה של המעי ב-612 נבדקים ללא נטייה לחלות ועם נטייה לחלות בחמש מדינות באירופה (בריטניה, צרפת, הולנד, איטליה, פולין) לפני ואחרי התערבות של תזונה ים תיכונית למשך 12 חודשים.

תוצאות המחקר הראו כי היצמדות לתזונה ים תיכונית היתה קשורה לשינויים ספציפיים במיקרוביום. החוקרים מצאו כי מדדים מסוימים שמראים על ירידה בנטייה לחלות נמצאו במבוגרים לאחר ההתערבות, וכן נצפה שיפור קוגניטיבי, בעוד שנמצא קשר שלילי בין תזונה ים תיכונית למדדי דלקת, ביניהם חלבון מגיב C ו-IL-17.

החוקרים מצאו כי מיקרוביום ששונה לאחר שינוי התזונה היה קשור לעלייה בייצור חומצות שומן עם שרשראות קצרות/branced ובירידה בייצור של חומצות מרה משניות, p-cresols, אתנול ו-CO2.

החוקרים סיכמו כי ממצאי המחקר מצביעים על כך ששינוי תזונתי יכול להוביל לשינויים במיקרוביוטה ולקדם תהליך הזדקנות בבריאות איתנה יותר.

מקור: 

Tarini Shankar Ghosh et. al (2020) Gut http://dx.doi.org/10.1136/gutjnl-2019-319654

נושאים קשורים:  מחקרים,  מיקרוביוטה,  תזונה ים תיכונית,  בריאות,  הזדקנות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו